Diplom och tårta till Ateljé Simson i Lindås

Silva Martinsson och Berit Lundin

Internationella Kvinnodagen den 8 mars 2015

Centerkvinnorna och Centerpartiet i Emmaboda kommun vill uppmärksamma en kvinnlig företagare. Av alla företagarkvinnor har vi 2015 valt Silva Martinsson och hennes butik Ateljé Simson i Lindås.

Vi delar ut diplom och tårta till Silva för att visa vår uppskattning för hennes arbete. Silva har en skapande verksamhet och bjuder in kvinnor och män till kurser där man kan lära sig att sticka, virka, sy på symaskin men även att sticka på stickmaskin. Ateljé Simson har blivit en plats där många kvinnor samlas för att umgås och skapa. Det är värdefullt att det i samhället finns butiker, för dessa medverkar till en levande landsbygd.

Centerpartiet har sedan 2008 delat ut tårta och diplom till kvinnliga företagare i kommunen. Vi har 2008 uppmärksammat Carina Randevall massör, 2009 Malin Eriksson Ödevata, 2010 Eva Garami Långasjö vandrarhem, 2011 Susanne Gustavsson Djuraffären, 2013 Jenny Karlsson massör och personlig tränare, 2014 Malin Kronmar, Butik Norregård i Långasjö.