Verksamhet 2016

19 januari

21 januari

2 februari
Gruppmöte med Centern där man hade Teknik och Fritidsnämndens frågor som tema. Teknik och Fritidsnämndens vice ordförande Anja Granlund höll i mötet.

4-6 februari
Kommundagarna i Karlstad. Bo Sunesson deltog från kretsen

17 februari
Informationsträff på Fenix konditori för nya medlemmar

18 februari

21 februari
Kretsårsmöte i Långasjö bygdegård
Anders Åkesson gästade årsmötet och i sitt tal tog han bland annat upp integrationspolitiken och Svenska Kraftnäts planerade 400 kV elkraftledning som man trots många protester envisas med att bygga som luftledning. I samband med årsmötet fick Jenny Rydberg som pris ett caféset med bord och två stolar efter att vunnit kretsens medlemsvärvartävling.

4 mars
I anslutning till internationella kvinnodagen delade Centerkvinnorna och Centerpartiet ut diplom och tårta till Angelika Stamenkovic som driver klädbutiken Family No 1 House i Emmaboda.

7 mars
Konstituerande styrelsesammanträde
Kretsstyrelsesammanträde och gruppmöte

14 mars
Kretssamråd i Högsby. Kerstin Karlsson och Göran Eriksson deltog från Emmabodakretsen.

17 mars

9 april
Centerpartiets distriktsstämma i Hultsfred med 12 ombud från Emmabodakretsen. Vid mötet prisades Jenny Rydberg av vice partiordföranden Anders W Jonsson för att hon värvat flest medlemmar till Centerpartiet i Kalmar län.

21 april

23 april
Vid Centerdistriktets ledarskapsutbildning i Oskarshamn deltog Jenny Rydberg och Bo Sunesson.

5 maj
Medverkan på Broakulla marknad. Där samtalade Centerpartisterna med besökarna om hur vår bygd kan bli bättre att bo i.

9 maj
Gruppmöte med Centern. Bildningschef Lennart O Werner medverkade på gruppmötet med intressant information från Bildningsnämndens område.

14 maj
Medverkan på Vissefjärdadagen. Förutom samtal med marknadsbesökarna bjöd Centerpartiet på närodlade tomater från Långasjö.

19 maj

24 maj

3 juni
Utdelning av Centerpartiets miljöpris till Algutsboda Biodlarförening. Priset delades ut hos Hans Lundgren i Bökevara som samtidigt informerade om biodling. I samband med utdelningen var Centermedlemmarna inbjudna till grillkväll.

11 juni
Medverkan på Eriksmåla marknad med det uppskattade Centerkaffet

17 juli
Grön Trädgård hos Bror och Berit Lundin, Alsjökulla. Förutom visningen med Brors guidning av trädgården bjöd Centerpartiet de 130 besökarna på kaffe. Namninsamling om fler poliser i Kalmar län genomfördes också.

14 augusti
Centerträff hos Kerstin och Göran i Sidlandsmåla. Där var det information av riksdagsman Anders Åkesson. Tipsrunda, tävlingar, bad och grillning stod också på programmet.

23 augusti
Kretssamråd i Högsby. Göran Andersson och Göran Eriksson deltog från Emmabodakretsen.

1 september
Alliansens gruppmöte

3 september

3 september
Vid Centerdistriktets ledarskapsutbildning i Högsby deltog Jenny Rydberg och Bo Sunesson.

10 september
Medverkan på Emmaboda marknad där det gick åt massor av kaffe till besökarna vid Centertältet. Man fick in många underskrifter vid namninsamlingen ”Fler poliser i Kalmar län”.

14 september

4 oktober
Kretsordförandeträff i Oskarshamn. Göran Andersson representerade kretsen.

8 oktober
Kampanj med Antibiotikabudskap vid affärer på flera platser i kommunen.

13 oktober
Gruppmöte med Alliansen.

17 oktober
Kretsstyrelsesammanträde.

17 oktober
Gruppmöte med Centern.

20 oktober
Temakväll ANTIBIOTIKA I FOKUS i Emmaboda Folkets Hus samlade 30-tal deltagare. Medverkande var Bengt Hjelmqvist, distriktsläkare, Per-Göran Sigfridsson, LRF och Christer Jonsson, landstingsråd.

21-22 oktober
Regionala kommundagar på Hoks Herrgård. Jenny Rydberg deltog från kretsen.

2, 16, 30 november
Studiecirkeln Ny i politiken genomförs med Göran Andersson som ledare.

15 november
Röstmål – Hur jobbar vi med det i Emmaboda. Roland Åkesson, Mönsterås medverkade och kom med många värdefulla tips hur vi ska jobba med röstmål.

17 november

21 november
Gruppmöte med Centern

24 november
Samarbetsmöte med Vuxenskolan i Nybro. Göran Eriksson deltog från kretsen.

6 januari
Julfest i Rävkullen